Ringsteken 19 juli 2008


 
Verslag geschreven door Wendy.  
Haule,  19 juli 2008
 :lol: Wat ik weer beleefd heb vandaag! Gisteren belde de overbuurman op dat ze vanmorgen een menrit hadden met een 5 tal menwagens hier door de mooie bossen. Een 2 1/2 uur durende rit. En na de lunch zouden ze gaan ringsteken met zijn allen. Maar ze kwamen een paar ringstekers te kort omdat een aantal hielpen bij de catering etc. Komt heel wat bij kijken (juryleden, tijdmeters, mensen die die ringen weer moeten inhaken etc). Dus mijn buurman zat ook zonder ringsteker en evt. 1 combinatie kon nog meerijden op een extra wagen die hij had. Dus zo gezegd zo gedaan wij met een paar luitjes heen. Moest ik op de bok :-| Want mijn buurman had zijn 2 span ingespannen en zijn vrouw verzorgde mede de catering dus die kon niet ringsteken. Terwijl we het eerste oefenrondje reden (wat niet echt hielp want er zat niet 1 ring in), vertelde hij dat we het toch maar voor de lol deden want ze hadden nog nooit wat gewonnen en ze gaan heel wat ringsteekwedstrijden af. Ach zei ik tegen hem, met mijn geweldige "pistool" en gevoel voor richting zit het altijd snor :lol:

Iedereen zat al op de bok, vraagt mijn buurman of ik er klaar voor ben. Wij hadden als grapje namelijk een duikbril meegenomen dus die zette ik als eerste op, lag iedereen in een deuk :lol: Ik noem geen namen, maar op mijn hyves staan wel foto`s van idioten die zo dus rond reden, met duikbril en al op Paraplu

Enfin, je moet dus 3x rond rijden en elke keer kom je na elkaar. Dus dat kon mooi, stukje door de bossen weer terug. De regen kon de pret niet drukken ;-) De eerste ronde is elke ring 1ptn waard, 2e ronde 2ptn en de laatste ronde 3 ptn. Je moet een bepaalde snelheid hebben van ik meende 12km per uur, er wordt geklokt dus dat ging best rap! Maar met mijn vaste hand had ik de eerste ronde alle drie de ringen :banana: De 2e ronde weer alle ringen en de 3e ronde weer alle ringen! We hadden dus het totaal aantal gescoorde punten wat je kan halen en waren dus kampioen! :champ: We lagen ver aan kop wat de rest betrof, buurman blij, ik blij! Ere rondje gereden (10x ik kreeg er geen genoeg van :lol: ) en een heerijke fles wijn in ontvangst mogen nemen. We waren net klaar voor de mega onweersbui!

Nou zou de zoon van de overbuurman mij gaan helpen leren Winnie aan te spannen. Hij is wel aardig levensmoe :tooth:

Lache hè, ik heb ook nog een filmpje gemaakt vanaf de bok. Zal ik ook nog op mijn hyves zetten. Nu mag ik natuurlijk vaker mee, grotere kans op een overwinning nu :rolling:

 
 
 
ringsteken 23-07-2008-000   ringsteken 23-07-2008-0011   ringsteken 23-07-2008-003  ringsteken 23-07-2008-0010
 
 

Over Koeienboer Jannes

Jannes Stelling  @koeienboerjames Haule (Frl.), the Netherlands Als je goed bent voor de koe, is de koe goed voor you!!! agri koe melk kaas fryslan melkvee boer dairy farmer  www.koeienboer.tk Melkveebedrijf Stelling
Dit bericht werd geplaatst in Hopkes. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

