“Ouderwetse” koeien


GEERT SINES

Dit is de derde en afsluitende aflevering over de koeien die ik in de voorgaande week voor de lens kreeg. Koeien ….., eigenlijk ben ik er min of meer mee groot geworden. Hoe vaak ik ze als jongen uit het land naar huis heb gedreven om daar te worden gemolken, die tel ben ik kwijt. Ook weet ik niet meer hoe vaak ik mijn vingers in de bek van een sabbelend kalf heb gehouden. Zo’n kalf moest worden geschetst, de zwart-witte tekening moest op een speciaal daarvoor gemaakt formulier worden getekend. Mijn vader schetste, ik hield m’n vingers in de bek om het kalf stil te laten staan. De schets ging naar het Fries Rundveestamboek (FRS). Er is veel veranderd in de loop der jaren. Alle koeien, behalve die van de weigeraars, dragen nu oormerken. Foei-lelijk, die gele oorflappen, dat wel, maar de boer ontkomt er bijna niet aan. Bovendien…

View original post 292 woorden meer

Over Koeienboer Jannes

Jannes Stelling  @koeienboerjames Haule (Frl.), the Netherlands Als je goed bent voor de koe, is de koe goed voor you!!! agri koe melk kaas fryslan melkvee boer dairy farmer  www.koeienboer.tk Melkveebedrijf Stelling
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

